Вітаю вас в блозі Вікторії Демченко, вчителя основ здоров'я ЗЗСО № 5 м. Токмака Запорізької області.
Сподіваюсь, що на сторінках блогу ви знайдете багато цікавої та корисної інформації.

17/12/2017

Діяльнісний підхід у навчальному процесі







В основу сучасної системи навчання покладений діяльнісний підхід. Зміст  діяльнісного підхіду у навчальному процесі полягає у наступному:
  у дітей необхідно розвивати пізнавальний мотив (бажання навчитися і дізнатися), а також конкретну навчальну мету (розуміння того, що саме потрібно освоїти і з’ясувати);
  учні повинні виконувати певні дії, для того, щоб набувати відсутні знання і вміння;
  учнів потрібно націлити на знаходження і засвоєння способів дій, що дозволяють свідомо застосовувати набуті знання;
  у школярів повинно формуватися вміння контролювати дії не тільки після завершення, але також в процесі виконання навчальних завдань;
  в навчальний процес необхідно включення вирішення життєвих і актуальних завдань.
Отже , маємо, що в процесі навчання на першому місці повинно бути   не стільки накопичення вмінь та знань і формування навичок в учнів у вузькій області, а в більшій мірі становлення кожної особистості, “самобудови” у навчальній діяльності. Причому найважливішим є участь дитини не в індивідуальній діяльності, а в колективній, спільній з іншими. Тому що основними завданнями процесу навчання є формування і становлення громадської свідомості та особистості дитини. особливо це набуває актуальності у викладання інтегрованого курсу "Основи здоров'я" в школі.
Пропоную на прикладі вивчення теми в 5 класі можливості реалізаціії дільнісного підходу на різних етапах уроку
Тема : Здоров'я. Складові здорового способу життя( 5 клас)
I етап Виклик. Формування особистого інтересу учнів для отримання інформації
Вправа "Скріпка"
Учні отримують пот одній скріпці, вчитель пропонує за 10 с надати прямої форми, а потім повернути скріпці початковий вигляд(це може бути лист паперу) , звернути уваги учнів на те, чи такі скріпки як спочатку. чи можна ії повернути початковий вигляд. (як символ здоров'я)
Підвести до висновку, що здоровя легко втратити , та важко його відновити
2 етап
Мета. Формування навичок прийняття рішень
Вправа "Вибір дороги"
Діяльність
Учитель. Уявіть , що ви заблукали в густому лісі. і ось перед вами зявилися три дороги. Кожна може вивести з лісу, але за певних умов:
1. Ліворуч підеш- велике багатство знайдеш, але здоровя загубиш.
2. Праворуч підеш- половину багатства знайдеш і половину здоровя загубиш.
3. Прямо підеш- нічого не знайдеш, але здоровя збережеш.
- Прокоментуйте свій вибір, прикріпивши стікер. зі своїи імям до однієї з лісових галявин.
Висновок про цінність здоровя, важливість вибору здорового способу життя.


II етап Актуалізації прийом "Кошик ідей"
Цей метод дозволяє зясувати , що знають учні з заданої теми. На дошці кошик, умовна позначка .Запитання: Запишить все. що вам відомо про фактори, що зміцнюють здоровя, спочатку учні у зошитах записують, а потім після обміну інформацією у парах оголошуть свої відповіді, вчитель коротко у вигляді тезисів. записує на дошці.
 Для всі ці факти треба звязати у логічний ланцюжок
(знайомство з матеріалом підручника)
на наступному етапі  викоритовується біологічна казка "Правильне життя" для активізації пізнавальної активності
Правильне життя У якомусь-то краї, а в якому – не пам’ятаю, жила собі Квіточка. В неї було гарне вбрання із семи пелюсток: сім пелюстків – сім кольорів. Ось одного чудового ранку, коли наша Квіточка ще спала, до неї завітала тітонька Лінь. Вона була така приємна, ввічлива, улеслива. Вона загортала Квіточку – семицвіточку в ковдру і шепотіла їй на вушко: «Люба, спи, ну навіщо тобі вставати так рано, робити якусь ранкову зарядку, вмиватись, чистити зуби? Ну кому це потрібно?! Не вставай, поспи ще трошки, поспи...» І Квіточка - семицвіточка, піддавшись Ліні, повернулась на інший бік і заснула. А прокинувшись, навіть не помітила збляклої пелюстки у своєму вбранні. Вставши, Квіточка-семицвіточка вирішила приготувати собі сніданок, а тітонька Лінь тут як тут: «Покинь ти це дурне діло, стільки часу втрачати, з’їси бутерброд тай годі по тому!». Квіточка так і зробила, але знову не помітила, як ще одна пелюстка втратила своє яскраве забарвлення. І ось стала наша Квіточка товаришувати з тітонькою Лінню: рано не встає, зарядку не робить, не вмивається, зуби не чистить, дім не прибирає. А посуду в неї брудного назбиралось, у – у – у – у... Одного дня, коли все на сонці вигравало і виблискувало чудовими барвами, наша брудна, невмивана, голодна та похмура Квіточка-семицвіточка пішла на прогулянку. І що б Ви думали побачила свою давню знайому, таку ж Квіточку, а та має чудовий вигляд, така гарна, чистенька, пелюстки блищать кожна по- своєму, навколо розноситься прекрасний аромат. Подивилась на себе наша Квіточка-семицвіточка і соромно їй стало – брудна, пелюстки зім’яті, колір втратили, не блищать, а аромат... зовсім не той, що був колись. «Ну ні, – подумала Квіточка, – так більше не буде: вижену Лінь зі свого дому і почну правильне життя!
- Як квіточці відновити забарвлення своїх пелюстків?
Гра - пантоміма "квіточка -семіквіточка"
На дошці квітка з відривними пелюстками. За бажанням діти знімають по одній пелюстці й виконують вправу- показують пантоміму, а клас відгадує, про що йдеться.


Руханка- мотивація.
Учасники стають у коло і , перекидаючи одне одному мяча, продовжують фразу: " Бути здоровим треба для того ,щоб..


Етап Рефлексії і вправа "Обери позицію"
Цей вид діяльності допоможе з'ясувати , які думки має учень щодо здорового способу життя, тобто після опрацювання теми, підходять до одного з плакатів "Так", "Ні" , "Не знаю". Учень повинен бути готовим обгрунтувати свою позицію.


Немає коментарів:

Дописати коментар