Вітаю вас в блозі Вікторії Демченко, вчителя основ здоров'я ЗЗСО № 5 м. Токмака Запорізької області.
Сподіваюсь, що на сторінках блогу ви знайдете багато цікавої та корисної інформації.

10/10/2015

Елементи ноосферної освіти на уроках основ здоровя


Завданнями шкільного курсу «Основи здоров’я» є формування в учнів свідомого ставлення до свого життя і здоров’я, оволодіння основами здорового способу життя, життєвими навичками  безпечної для життя і здоров’я поведінки






 Завданням шкільного курсу «Основи здоров’я» э формування в учнів свідомого ставлення до свого життя, оволодіння основами здорового способу життя. Цьому сприяє робота вчителя та учнів , яка спрямована на засвоєння засобів гармонійного спілкування зі світом, поваги до індивідуальності кожного.
Ноосферне навчання дає можливість включення до мислення правої та лівої півкуль, що в свою чергу  розвантажує  нервову систему, веде до зменшення розумових навантажень. . Сприйняття інформації за п’ятьма сенсорними системи (зір, слух, відчуття, нюх, смак) встановлює гармонійну взаємодію обох півкуль головного мозку; нормалізує біологічні зв’язки (прямі та зворотні) між мозком і тілом за всіма системами життєзабезпечення.

Прикладом роботи у напрямку впровадження ноосферної освіти на уроках основ здоров’я можна вважати деякі вправи , які я використовую на різних етапах уроку.
Наприклад, при проведенні організаційного моменту на початку уроку та створення позитивного настрою :
Релаксаційна пауза « Я- частина Всесвіту».
Учні повторюють за вчителем : «Я ціную кожну хвилину свого життя . Я веду здоровий спосіб життя, тому я красивий(а), сильний(а), витривалий(а), здорова людина. Я бажаю всім живим істотам на Землі любові, мира, злагоди, здоров’я».
Методика «Кольоропис»
На початку уроку на дошці прикріплюються кольорові смужки й роздаються на кожну парту .
Кожний колір- умовний знак емоційного стану ( настрою) учня :
·         Червоний- радісний, захоплений ;
·         Жовтий- світлий, приємний;
·         Зелений- спокійний, врівноважений;
·         Синій- сумний;
·         Білий – невизначений , складно відповісти.
  Отже, учні піднімають смужку того кольору, який відповідає їхньому настрою.
Асоціація на тему «Я здоровий»
Пропоную учням на кольорових аркушах відобразити асоціації  на тему « Я здоровий» ( речення, малюнки , схеми). Обговорення (за бажанням учнів обговорюються деякі асоціації.) Після обговорення все складаємо в «Кошик Здоров’я».
 Під час проведення сенсорно- моторного етапу уроку :
 Медитативна вправа « Прогулянка до літнього лісу» ( під музичний супровід)
 Лунає спокійна , приємна мелодія . Учні сидять вільно, розслабившися. Вони подумки повторюють слова , які промовляє вчитель: «Літо, тепло, затишно. Я знаходжуся на лісовій галявині . Надя мною гойдаються верхівки дерев . Шелестить листя. Співають птахи, світить сонце, зігріваючи землю . У блакитному небі спокійно  пливуть хмаринки. Я слухаю чарівну музику лісу. Мені дихається легко і вільно. Я відпочиваю».
 Наша прогулянка до лісу завершена. Ми радісні і здорові.
 Отже, ноосферні технології прияють встановленню гармонійної взаємодії правої та лівої півкуль мозку, вони також є ефективними при вивченні курсу «Основи здоров’я”


Література

  • Бех І. Д. Основи здоров’я: підручник для 5-го кл. загальноосв. навч. закл. / І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко. – К.: Алатон, 2013. – 180 с.
  • Гончаренко М. С. Ноосферное образование –ключ к здоровью / М. С. Гончаренко, Н. В. Маслова, Н. Г. Куликова. – М.: Институт холододинамики, 2011. – 124 с.: ил.
  • Здоровье детей // Вести. Харьковский выпуск. – 2014. – № 6 (20 января). – С. 7.
  • Ноосферна освіта в Украъні. Методичний посібник. За ред.. Г. В. Курмишева і Т. В. Олійник. – Х., 2010. – 333 с.

Немає коментарів:

Дописати коментар