Вітаю вас в блозі Вікторії Демченко, вчителя основ здоров'я ЗЗСО № 5 м. Токмака Запорізької області.
Сподіваюсь, що на сторінках блогу ви знайдете багато цікавої та корисної інформації.

08/02/2016

Складання сенканів на уроках «Основи здоровя
У своїй роботі творчий учитель використовує різноманітні форми й методи, щоб урок захопив, заінтригував, запав у душу кожного школяра. Існують різні методи.
При опрацюванні різних тем на своїх уроках використовую такі форми роботи: складання тестів,  ребусів , кросвордів. Використовуючи метод «сенкан» ставлю на меті розвиток критичного мислення , творчих здібностей та розвиток талантів учнів. Складаючи сенкан, учні мають змогу висловлювати своє бачення навколишнього світу , ставлення до певної ситуації.





Що таке сенкан? Це вірш, що складений із пяти рядків . Сенкан допомагає узагальнити інформацію, висловити власну думку щодо  того чи іншого поняття, розуміння термінів.
  • Сенкан (сенкен, синквейн).
  • Це міні стратегія, яка підсумовує інформацію, висловлює складні ідеї, відчуття і уявлення в декількох словах.
  • Використовувати синквейн можна при навчанні будь-якого предмету.
  • Має він чітку структуру.
  •  Цей 5-рядковий вірш відкидає будь-яку другорядну інформацію.
Структура сенкану наступна:
1.       У першому рядку має бути  те, про що ми пишемо, тобто , тема.
     Зазвичай , це- іменник. ( наприклад:гігієна)
2.       У другому – ознака,що описує тему : два слова. Це два прикметники(наприклад: щоденна, охайна)
3.       У третьому – опис дії в межах згаданох теми . Це – три дієслова( наприклад: дотримуватись, прибирати, мити)
4.       Четвертий рядок – це фраза (речення) з 4 слів , що виражає ставлення автора до цієї теми ( наприклад: чистота-  це запорука здоровя)
5.       Пятий рядок – синонім-узагальнення до першого слова (теми), висновок (наприклад:чистота).
6.       Після кожного рядка ставлять крапку , новий рядок починають з великої букви.
7.       Скорочена схема сенкану така:
1.       Тема-одне слово – іменник.
2.       Опис (ознака)-два слова – прикметники .
3.       Дія(що робить?) – три слова –дієслова .
4.       Фраза(речення) – ставлення – чотири слова.
5.       Синонім узагальнення – одне слово.
Слід зауважити, що сенкан не обовязково має бути римою або ритмом. Це форма вільного вірша .Важливо, щоб слова не повторювалися , відображали суть , виражали органічний висновок  теми.
Ось деякі приклади учнівських сенканів.
ВІТАМІНИ
Необхідні, корисні.
Допомагають, захищають, оздоровлюють.
Мають чарівну силу.
Підтримка.
ЗДОРОВЯ
Міцне,дорогоцінне.
Надихає, заряджає, бадьорить.
Треба берегти своє здоровя.
Життя.
ЖИТТЯ
Безцінне, єдине.
Навчає, надихає, виховує.
Дає змогу реалізувати себе.
Щастя.



Немає коментарів:

Дописати коментар