Вітаю вас в блозі Вікторії Демченко, вчителя основ здоров'я ЗЗСО № 5 м. Токмака Запорізької області.
Сподіваюсь, що на сторінках блогу ви знайдете багато цікавої та корисної інформації.

19/04/2016

Одні люди, коли бачать прірву, думають про безодню, а інші — про те, як побудувати через неї міст.
У рамках проекту "Враховуй різницю" з початку 2016 року старшокласникам викладатимуть новий предмет — курс за вибором "Кроки до порозуміння",
На спеціальних уроках старшокласники навчатимуться, як порозумітися в умовах конфлікту та поважати різницю у думках і поглядах, як сприймати інформацію критично та захищатися від маніпуляцій, а також формулювати та відстоювати власну позицію в обговореннях та дискусіях.


Нещодавно у ЗОШ №5  проведено тренінгові заняття для учнів 10 класу у рамках впровадження курсу «Кроки до порозуміння». У якості мотивації щодо вивчення нового курсу я зауважила на тому , що оточуючі люди дуже різні за поглядами, уподобаннями, інтересами, вірою , ставленням до подій. Іноді відмінності у поглядах стають причиною роз’єднання людей, родин і цілих громад, особливо в умовах складної економічної ситуації й інформаційної війни.
Однак всіх нас обєднує те, що ми живемо разом: в одній громаді, в одній країні. Щоб розвивати нашу державу. Нам потрібно навчитися жити і долати труднощі разом, шукати шляхи порозуміння. Для цього необхідні навички критичного мислення , ефективної  і толерантної комунікації, готовності до цивілізованої дискусії і спільного пошуку рішень.


Було зауважено на тому, що набути таких навичок можуть допомогти уроки з курсу «Кроки до порозуміння». Зміст та структура курсу "Кроки до порозуміння":
Розділ I Спілкуйся: 
1. Які помилки заважають спілкуванню. 
2. Як порозумітись з іншими.
3. Як поводитись у ситуації конфлікту.
Розділ ІІ Інформаційне суспільство:
1. Як відрізнити факти від думок.
2. Як захиститись від маніпуляцій.
3. Що таке інформаційна війна.
Розділ ІІІ Враховуй різноманітність:
1. Різноманітність суспільства як ресурс.
2. Що нам заважає бути толерантними.
3. Як поєднати роз'єднані громади.
Розділ VІ Обговорюй: 
1. Обговорення як інструмент порозуміння. 
2. Що таке аргументована позиція. 
3. Що таке дискусія.
4. Що таке дебати.
Фото з тренінгу « Як поводитись в конфліктній ситуації». Вправа "Кулак"


Під час виконання вправи «Крок назустріч»  учасникам запропоновано  об’єднатися у пари. Після цього, кожній парі пропонується сісти один на проти одного та визначити хто з двох буде «А», а хто – «В». Далі ведучий ставить завдання: для учасника «А»: «Необхідно стиснути кулак і розтиснути його лише після того, як учасник «В» вдасться вмовити Вас зробити це. Для учасника «В», відповідно, завдання полягає в тому, щоб вмовити учасника «А» розтиснути кулак, використовуючи при цьому різноманітні методи впливу.
Через хвилину – півтори ведучий просить помінятися ролями. По завершенні ведучий стимулює учнів до обговорення вправи.
Питання для обговорення:
 Чи вдалося розтиснути кулак?
 Яким методом скористалися перш за все?
 Якими були ваші дії при цьому?
 Які взагалі методи використовувались?
 Як почувалися учасники при використанні того , чи іншого методу?

Під час обговорення слід зробити наголос на насильницьких способах, які використовували учасники, їх «ефективності» та можливості використання альтернативних методів впливу, а також відповідно, їх ефективності.
 Фото «Обговорення ситуації» . Сценка «Апельсин».




«Мати принесла додому один апельсин . Донька і син вимагають його собі , не кажучи при цьому . для чого він потрібен. У цей час приходить сусідка , і пропонує , щоб розвязати конфлікт ,розрізати апельсин навпіл. Жоден здітей незадоволений. Сусідка в розпачі , вона питає інших 6 що робити ?Які ідеї виникають щодо апельсину? Шляхом мозкового штурму учням треба запропонувати шляхи виходу з конфлікту.

Фото з тренінгу « Чому різноманітність –це ресурс»
Вправа "Картопля


Часто буває так, що ми сприймаємо яку – небудь групу, наприклад етнічну, як ціле і не замислюємось про те, що кожний її представник – зовсім унікальний і неповторний. Наприклад, нам може здаватися, що «всі китайці на одне лице», що всі німці страшні педанти, а фіни – мовчазні. Однак якщо ми ближче познайомимося з конкретною людиною з цієї групи, більше дізнаємось про неї, то її індивідуальність, неповторність будуть очевидними.

Давайте спробуємо проілюструвати унікальність всього існуючого на практиці. Навряд чи хто – небудь вважає, що кілограм картоплі наповнений індивідуальністю. Візьміть кожний собі по картоплині. Роздивіться її якомога уважніше, з’ясуйте «особливі прикмети». На це дається 1 хвилина. Потім картопля змішується. Кожний повинен знайти свою картоплину й описати її. 




Під час виконання руханки

Немає коментарів:

Дописати коментар