Одні люди, коли бачать прірву, думають про безодню, а інші — про те, як побудувати через неї міст.
У рамках проекту "Враховуй
різницю" з початку 2016 року старшокласникам викладатимуть новий предмет —
курс за вибором "Кроки до порозуміння",
На спеціальних уроках старшокласники навчатимуться, як порозумітися в умовах конфлікту
та поважати різницю у думках і поглядах, як сприймати інформацію
критично та захищатися
від маніпуляцій, а
також формулювати та відстоювати власну позицію в обговореннях та дискусіях.
Нещодавно у ЗОШ №5 проведено
тренінгові заняття для учнів 10 класу у
рамках впровадження курсу «Кроки до порозуміння». У якості мотивації щодо
вивчення нового курсу я зауважила на тому , що оточуючі люди дуже різні за
поглядами, уподобаннями, інтересами, вірою , ставленням до подій. Іноді
відмінності у поглядах стають причиною роз’єднання людей, родин і цілих громад,
особливо в умовах складної економічної ситуації й інформаційної війни.
Однак всіх
нас об’єднує те, що ми живемо
разом: в одній громаді, в одній країні. Щоб розвивати нашу державу. Нам потрібно
навчитися жити і долати труднощі разом, шукати шляхи порозуміння. Для цього
необхідні навички критичного мислення , ефективної і толерантної комунікації, готовності до
цивілізованої дискусії і спільного пошуку рішень.
Було
зауважено на тому, що набути таких навичок можуть допомогти уроки з курсу «Кроки
до порозуміння». Зміст та структура курсу "Кроки до
порозуміння":
Розділ I Спілкуйся:
1. Які помилки заважають спілкуванню.
2. Як порозумітись з іншими.
3. Як поводитись у ситуації конфлікту.
Розділ ІІ Інформаційне суспільство:
1. Як відрізнити факти від думок.
2. Як захиститись від маніпуляцій.
3. Що таке інформаційна війна.
Розділ ІІІ Враховуй різноманітність:
1. Різноманітність суспільства як ресурс.
2. Що нам заважає бути толерантними.
3. Як поєднати роз'єднані громади.
Розділ VІ Обговорюй:
1. Обговорення як інструмент порозуміння.
2. Що таке аргументована позиція.
3. Що таке дискусія.
4. Що таке дебати.
Розділ I Спілкуйся:
1. Які помилки заважають спілкуванню.
2. Як порозумітись з іншими.
3. Як поводитись у ситуації конфлікту.
Розділ ІІ Інформаційне суспільство:
1. Як відрізнити факти від думок.
2. Як захиститись від маніпуляцій.
3. Що таке інформаційна війна.
Розділ ІІІ Враховуй різноманітність:
1. Різноманітність суспільства як ресурс.
2. Що нам заважає бути толерантними.
3. Як поєднати роз'єднані громади.
Розділ VІ Обговорюй:
1. Обговорення як інструмент порозуміння.
2. Що таке аргументована позиція.
3. Що таке дискусія.
4. Що таке дебати.
Фото з
тренінгу « Як поводитись в конфліктній ситуації». Вправа "Кулак"
Під час виконання вправи «Крок
назустріч» учасникам
запропоновано об’єднатися у пари. Після
цього, кожній парі пропонується сісти один на проти одного та визначити хто з
двох буде «А», а хто – «В». Далі ведучий ставить завдання: для учасника «А»:
«Необхідно стиснути кулак і розтиснути його лише після того, як учасник «В»
вдасться вмовити Вас зробити це. Для учасника «В», відповідно, завдання полягає
в тому, щоб вмовити учасника «А» розтиснути кулак, використовуючи при цьому
різноманітні методи впливу.
Через
хвилину – півтори ведучий просить помінятися ролями. По завершенні ведучий
стимулює учнів до обговорення вправи.
Питання для обговорення:
Чи
вдалося розтиснути кулак?
Яким
методом скористалися перш за все?
Якими
були ваші дії при цьому?
Які
взагалі методи використовувались?
Як
почувалися учасники при використанні того , чи іншого методу?
Під
час обговорення слід зробити наголос на насильницьких способах, які
використовували учасники, їх «ефективності» та можливості використання
альтернативних методів впливу, а також відповідно, їх ефективності.
Фото «Обговорення ситуації» . Сценка «Апельсин».
«Мати принесла додому один апельсин . Донька і син вимагають його собі , не кажучи при цьому . для чого він потрібен. У цей час приходить сусідка , і пропонує , щоб розв’язати конфлікт ,розрізати апельсин навпіл. Жоден здітей незадоволений. Сусідка в розпачі , вона питає інших 6 що робити ?Які ідеї виникають щодо апельсину? Шляхом мозкового штурму учням треба запропонувати шляхи виходу з конфлікту.
Фото з тренінгу « Чому різноманітність –це ресурс»
Вправа "Картопля
Часто буває так, що ми сприймаємо яку – небудь групу, наприклад етнічну, як ціле і не замислюємось про те, що кожний її представник – зовсім унікальний і неповторний. Наприклад, нам може здаватися, що «всі китайці на одне лице», що всі німці страшні педанти, а фіни – мовчазні. Однак якщо ми ближче познайомимося з конкретною людиною з цієї групи, більше дізнаємось про неї, то її індивідуальність, неповторність будуть очевидними.
Давайте спробуємо проілюструвати унікальність всього існуючого на практиці. Навряд чи хто – небудь вважає, що кілограм картоплі наповнений індивідуальністю. Візьміть кожний собі по картоплині. Роздивіться її якомога уважніше, з’ясуйте «особливі прикмети». На це дається 1 хвилина. Потім картопля змішується. Кожний повинен знайти свою картоплину й описати її.
Під час виконання руханки
Немає коментарів:
Дописати коментар